Zalando brengt pakjes naar GPS-locatie van Belgische klanten

Logistiekprofs op 12 april 2017 | 2 minuten leestijd

Zalando brengt in België het pakketje voortaan naar de exacte locatie van de klant. Met geolocatie kan de bezorger de GPS-positie van klant aflezen en daar vervolgens heenrijden. De e-tailer werkt hiervoor samen met start-up Parcify. 

Zalando test de service in de steden Antwerpen, Brussel en Gent. Deelnemende klanten kunnen zelf bepalen waar en wanneer hun pakket afgeleverd moet worden. Dat kan op het werk zijn, maar ook in een park of op het terras. De dienst is zeven dagen per week beschikbaar, vanaf zeven uur ’s ochtends tot middernacht. 

De bezorgoptie is nu alleen toegankelijk voor een testgroep. Bestellingen van de testgroep worden naar het distributiecentrum van Parcify gebracht, waarna de klant kan aangeven waar en wanneer de bestelling bezorgd moet worden. 

Parcify werd in 2015 opgericht als antwoord op het groeiende probleem van consumenten die niet thuis zijn bij de eerste bezorgpoging. Vorig jaar nam bpost een strategisch belang in het bedrijf. Naast Zalando werkt de Parcify ook samen met bol.com. De Belgische start-up verwacht over niet al te lange tijd ook in Amsterdam te gaan bezorgen. 

Lees ook: Zo zet pakjesbedrijf Parcify Internet of Things in voor de last mile

Redactie LogistiekProfs