Amsterdams duo verzorgt ‘last mile’ voor de online shopper

Logistiekprofs op 20 maart 2015 | 2 minuten leestijd

Ondernemers Miguel Baumann en Florian Brunsting hebben Redjepakketje.com gelanceerd, een dienst die de frustratie over consumenten die overdag niet thuis zijn, weg moet nemen.

Het gebeurt maar al te vaak dat de klant niet thuis is op het moment van bezorgen. Frustrerend voor de consument én voor de logistiek dienstverlener. In veel gevallen komen de extra kosten voor het nog een keer langsrijden namelijk voor zijn rekening.

Geen vertraging bij bezorging
Redjepakketje.com wil iets aan dit probleem doen. Baumann en Brunsting nemen het pakketje aan op hun adres – het bedrijfsverzamelpand – en stappen vervolgens op de fiets om het op een tijdstip naar keuze langs te brengen.
Redjepakketje.com stuurt de mensen wier pakketjes ze hebben ontvangen van tevoren een whatsappje. ‘Online winkelen staat bekend om de snelheid, dan wil je niet bij het laatste honk vertraging oplopen’, aldus Brunsting tegen het Parool.

Lees ook: Wat te doen tegen de dichte deur?

Belangrijk is dat de online shoppers zelf het adres van het bedrijfsverzameldpand invoeren bij het plaatsen van de bestelling en niet hun eigen adres.

Tientallen aanmeldingen
De service kost consumenten 4,50 bovenop de bestaande verzendkosten. Dat bedrag moet in de toekomst omlaag gaan. “Maar dan hebben we eerst meer gebruikers nodig.” In de eerste week zegt het bedrijf al tientallen aanmeldingen te hebben ontvangen.

Redactie LogistiekProfs