Zalando start samenwerking start-ups voor ideale winkelervaring

Logistiekprofs op 21 september 2017 | 1 minuut leestijd

De optimale winkelervaring geldt niet enkel in stenen winkel. Zalando begrijpt dat als geen ander en start een start-up programma om de winkelervaring te verbeteren.

Om iedere klant zo persoonlijk mogelijk van dienst te kunnen zijn, start de webwinkel onder de noemer ‘Build’ samenwerkingen met start-ups. Het Israëlische Bllush is de eerste gelukkige. De start-up koppelt afbeeldingen van influencers aan Zalando’s webshop.

Start-ups die met de Duitse modeketen willen samenwerken, moeten een oplossing bieden in ‘sizing and fitting’, ‘styles & outfits’ en ‘inspirational content’. Start-ups die bijvoorbeeld advies kunnen geven over stijls en maatadvies kunnen zich melden. De webwinkel heeft een sterke voorkeur voor Europese start-ups.

Head of Partnerships Marc Lamik vertelt in een persbericht dat Build binnen de platformstrategie van de webwinkel past. ‘Startups bereiken miljoenen consumenten in heel Europa, terwijl de samenwerking ons de kans geeft nieuwe producten en diensten veel sneller toe te passen en nieuwe dingen uit te proberen.’ De samenwerking met Bllush wordt eerst getest in de Duitse sportcategorie, om vervolgens verder uitgerold te worden.