Vomar gaat boodschappen bezorgen

Logistiekprofs op 2 maart 2016 | 2 minuten leestijd

Ook Vomar Voordeelmarkt stapt in de online boodschappenmarkt. De supermarkt heeft een online platform opgezet voor het bezorgen en afhalen van boodschappen. Een opvallende stap, aangezien Vomar anderhalf jaar geleden de stekker uit een eerdere webwinkel trok.

Het plan voor de online shop werd bekend nadat Vomar een vacature voor een e-commerce medewerker plaatste. Het nieuwe platform is nu alleen nog bereikbaar voor een aantal medewerkers van Vomar. Zij zijn de webwinkel aan het testen. Binnenkort wordt een groep klanten bij de testfase betrokken.

Lees ook: Online supers lopen stuk op hoge afleverkosten

Tegenvallende resultaten vorige webshop
Vomar lijkt goed voorbereid de lucht in te willen gaan, zeker omdat het in augustus 2014 de deuren van zijn webwinkel sloot na tegenvallende resultaten. Op deze webshop werden houdbare levensmiddelen aangeboden die vanuit één winkel gratis werden bezorgd. Vomar-directeur Aart van Haren meent dat de oorzaak van de sluiting lag bij de verouderde techniek van het platform, waardoor de performance naar klanten daardoor niet goed genoeg was.  

Langzaam uitbreiden
Aan De Levensmiddelenkrant vertelt Van Haren dat Vomar nu streeft naar een foutloze webwinkel die de mogelijkheid biedt tot afhalen en bezorgen. Als de online winkel een succes is, dan streeft de supermarkt er naar om in het hele marktgebied van Vomar te bezorgen. Van Haren benadrukt echter dat dit niet in één keer gaat gebeuren, maar stapsgewijs.

Redactie LogistiekProfs

Blijf altijd op de hoogte

Meld uzelf nu aan voor de LogistiekProfs nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, trends en aanbiedingen.