UPS wil pakketmarkt veroveren met nieuw dc in Hoofddorp

15.12.2016 | Branchenieuws | 373 keer bekeken
UPS wil pakketmarkt veroveren met nieuw dc in Hoofddorp

UPS betrekt in Hoofddorp een nieuw distributiecentrum van 2.300 vierkante meter. Op de nieuwe locatie kan het bedrijf 1.500 pakketten per uur verwerken. 

Het nieuwe dc, waar veertig mensen komen te werken, moet de positie van UPS in de pakketmarkt versterken. De afgelopen jaren richtte UPS zich vooral op pakketbezorging tussen bedrijven, maar door de opkomst van online winkelen bezorgt het vaker pakketten aan consumenten. Daarbij loopt het wel achter op concurrent PostNL, dat meer marktaandeel heeft. PostNL biedt, in tegenstelling tot UPS, same day delivery en heeft meer afhaalpunten in Nederland. UPS telt er 800 terwijl, PostNL 2600 afhaalpunten heeft. Toch maakt UPS zich geen zorgen om deze voorsprong. “Vooral voor klanten die internationaal pakketten willen verschepen blijft het mondiale netwerk van UPS een belangrijk pluspunt”, zegt Tim Helsen, landenmanager Nederland tegen het Financieele Dagblad.

UPS probeert deze achterstand in Nederland en de rest van Europa in te halen door een groot aantal investeringen. Zo opende het vorig jaar een sorteercentrum in Heerenveen en een healthcare-distributiecentrum op Schiphol. In 2012 kocht UPS het afhaalnetwerk van het Belgische Kiala.

Redactie LogistiekProfs 

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de LogistiekProfs nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, trends en aanbiedingen.

Reacties (0)

Reageren