Uber staakt boodschappenservice

Logistiekprofs op 28 januari 2015 | 1 minuut leestijd

Nog geen jaar na de lancering haalt Uber zijn logistieke dienst UberESSENTIALS alweer uit de lucht. UberESSENTIALS werd in de zomer van 2014 in Washington gelanceerd en viel op omdat het online bestelde boodschappen binnen tien minuten thuis bezorgde. Om dat mogelijk te maken konden consumenten online kiezen uit ‘slechts’ 80 voorradige producten, die binnen tien minuten door een taxichauffeur geleverd werden. Voorwaarde was wel dat de consument al buiten ging staan om het pakketje aan te nemen.

Marco Knitel, operationeel manager van Uber in Nederland, liet eerder voorzichtig doorschemeren dat de dienst in de toekomst wellicht ook naar Nederland zou komen. Dat plan lijkt nu definitief van de baan. UberESSENTIALS is namelijk stilletjes offline gehaald. In een reactie stelt Uber dat de booschappendienst slechts een proef betrof. De taxiapplicatie zou de resultaten van deze proef nu analyseren en vertalen naar een nog betere manier van bezorgen.

Redactie LogistiekProfs