Trend: Consument knutselt met verzenddoos webwinkel

Logistiekprofs op 7 juni 2016 | 2 minuten leestijd

Webwinkel Zappos heeft iets nieuws bedacht om klanten te vermaken. De bestellingen van klanten worden vanaf deze maand in dozen bezorgd die shoppers kunnen ombouwen tot bijvoorbeeld een schoenmaatopmeter, een smartphone-houder of een driedimensionale lama.

De nieuwe dozen zijn onderdeel van de #ImNotABox-campagne, die out-of-the-box denken propageert. Reclamespotjes rond het thema zullen te zien zijn op nationale Amerikaanse televisiezende
Coolblue
In ons land liet webwinkel Coolblue zich door Zappos inspireren. Een van de snelst groeiende webwinkels van Nederland daagt klanten uit zo creatief mogelijk te zijn met de blauw met oranje verzenddozen. Klanten kiezen uiteindelijk op het blog van Coolblue wie het meest creatief is met karton.



Dit artikel verscheen ook op VerpakkingsProfs
Redactie LogistiekProfs

 

Blijf altijd op de hoogte

Meld jezelf aan voor de nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, trends, innovaties en ontwikkelingen uit de branche.