Supermarkt Spar wil landelijk online dekking

Logistiekprofs op 4 april 2016 | 2 minuten leestijd

Supermarktketen Spar gaat het aantal filialen dat bij de webwinkel is aangesloten flink opschroeven. Voor 2017 moeten alle winkels van Spar gebruik maken van de webwinkel van de supermarkt: Spar Online. Dat is de wens van Spar-directeur Sjaak Kranendonk. Inmiddels zijn er 150 filialen aangesloten op Spar Online en dit aantal stijgt bijna wekelijks.

Klanten kunnen hun bestelde producten zowel in de lokale winkel ophalen als thuis laten bezorgen. “Betrokkenheid met de lokale bevolking staat bij een SPAR voorop en bezorging aan huis, in de kantine of bij het bedrijf draagt daaraan bij”, legt het spar in een persbericht uit.

Directeur Kranendonk is tevreden over de huidige online winkels en kijkt uit naar de landelijke dekking. Momenteel wordt 1,5 procent van de omzet in de webwinkels verdiend.

Drie jaar bezig
Drie jaar geleden is de supermarktketen begonnen met de eerste webwinkels. In dat jaar konden klanten van zeven filialen online boodschappen bestellen. Dit jaar moet er een landelijke dekking komen. Momenteel staat de teller op 150. De winkels van Attent die onder Spar vallen, kunnen geen gebruik maken van de webwinkel. Volgens de Spar-directeur is die constructie nog niet rendabel mede omdat Attent een andere prijslijn dan Spar hanteert.

Redactie LogistiekProfs