Dode voorraad nieuw leven inblazen. Dat is het idee achter online B2B-handelsplatform Stocklife. Bedrijven in de logistiek kunnen hun dode of stilstaande voorraad er aan de man brengen.
De aanhoudende druk op de logistieke keten dwingt de logistieke sector en verladers om verstandig met ruimte om te gaan, zo stellen de initiafnemers van Stocklife. Op het handelsplatform kunnen logistiek dienstverleners en verladers anoniem hun aanbod plaatsen. Geïnteresseerden brengen eveneens anoniem een bod uit. Stocklife verzorgt vervolgens het transport tussen beide partijen.
“Als transporteur zie ik zelf ook de retourvrachten en de afhandeling daarvan. Deze spullen blijven vaak liggen en nemen ruimte in beslag”, zegt Johan Senders, één van de initiatiefnemers van het platform. “Hier liggen voor bedrijven enorme kansen als ze de producten kunnen verkopen tegen een eerlijke prijs. Stocklife maakt dit eenvoudig, waardoor verspilling kan worden omgezet in omzet.”
Het platform is momenteel nog in ontwikkeling. Samen met logistiek dienstverleners, verladers en kopers wordt gewerkt aan de lancering van Stocklife. Het platform gaat naar verwachting op 29 april live.