Salesupply opent logistieke locatie in Italië

Logistiekprofs op 18 juni 2019 | 2 minuten leestijd

Salesupply opent een nieuwe fulfilmentlocatie in het Italiaanse Verona. Het bedrijf, dat zich toelegt op fulfilment en customer care voor spelers in e-commerce, ziet Italië als een belangrijke groeimarkt. 

Met een vestiging in Italië bedient Salesupply retailers die crossborder willen verkopen. Dankzij een lokale logistieke hub profiteren zij van snelle verzending en lage verzendkosten, aldus het fulfilmentbedrijf. 

De locatie in Verona ligt vlakbij een van de grote havens en een van de grootste intermodale terminals van Europa: Interporto Verona. Vanuit Verona kan Salesupply in de toekomst met lokale warehouses door heel Italië uitbreiden. In totaal is zo 80.000 vierkante meter aan warehouse beschikbaar. 

Italië als groeimarkt

Salesupply ziet Italië als een belangrijke groeimarkt in e-commerce. De jaarlijkse groeicijfers liggen boven de 10 procent. “90 procent van de Italiaanse e-commerce bestellingen komen vanuit het welvarende noorden en centrum van Italië. Met de logistieke hub in Verona kunnen deze klanten binnen 24 uur worden bereikt”, zegt Dagmar Sporck, Country Manager Salesupply Italië. 

Logistieke hub Londen

Salesupply beschikt onder meer over logistieke hubs in Nederland, Duitsland, de Verenigde Staten en China. Sinds kort is het ook in het Verenigd Koninkrijk actief; met de Brexit in zicht moet lokale opslag van voorraad voor retailers uitkomst bieden. Vanuit een logistieke hub in Londen verzorgt Salesupply de voorraad, het logistieke proces en de levering van (online) retailers. 

Gerelateerde artikelen