Sainsbury’s wil Amazon aftroeven met bezorging binnen het uur

Logistiekprofs op 22 juli 2016 | 2 minuten leestijd

Supermarktketen Sainsbury’s gaat de concurrentie met Amazon aan op het gebied van één uur-bezorgingen. De klanten van de supermarkt, nummer twee in Groot-Brittannië, kunnen via een mobiele app ‘Chop Chop’ boodschappen bestellen die ze binnen het uur in huis hebben.

Inmiddels kunnen klanten in het Londense Wandsworth al gebruikmaken van de dienst. Zij kunnen tot twintig artikelen bestellen voor 4,90 Engelse pond aan bezorgkosten. De Britse supermarkt gigant wil met de nieuwe service inspelen op de wensen van consumenten, die zelf willen bepalen wanneer en waar zij boodschappen willen ontvangen.

Same day delivery
Sainsbury’s test in Londen niet alleen bezorging binnen het uur, maar ook bezorging op dezelfde dag. Klanten die voor 12 uur ’s middags bestellen, ontvangen hun pakket standaard op dezelfde dag voor 6 uur ’s avonds. Nu nog levert Sainsbury’s vanuit de fysieke vestigingen, maar de supermarktketen opent een nieuw fulfilmentcentrum in Londen om aan de online vraag te kunnen voldoen. Met het nieuwe centrum creëert Sainsbury’s zo’n 900 banen. 

Amazon Fresh
Amazon lanceerde onlangs Amazon Prime waarbij klanten non-food producten kunnen bestellen die eveneens binnen een uur in huis zijn. Ze betalen daarbij 6,99 pond. Als je de bestelling dezelfde dag laat bezorgen met tijdsloten van twee uur, kost het de consument niets. Amazon klanten kunnen kiezen uit 15.000 verschillende artikelen. Het Amerikaanse bedrijf betrad onlangs ook de boodschappenmarkt met het service Amazon Fresh. Sainsbury’s lijkt de strijd nu te willen aangaan met Amazon.

Redactie LogistiekProfs