Reesink Logistic Solutions zet voet aan de grond in Duitsland

Logistiekprofs op 6 maart 2019 | 3 minuten leestijd

Reesink Logistics Solutions breidt zijn activiteiten uit naar Duitsland. Royal Reesink heeft daartoe warehouseleverancier AM Gruppe overgenomen. 

Reesink Logistic Solutions is totaalleverancier op het gebied van warehousing en logistiek, waaronder magazijnstellingen, magazijnkranen, conveyors en in-house ontwikkelde software. Het Duitse AM Gruppe, bestaande uit AM Automation GmbH en AM Lagertechnik GmbH, biedt geautomatiseerde magazijnoplossingen en transportsystemen. Begin 2019 kocht Royal Reesink het Duitse bedrijf, waardoor Reesink Logistics Solutions en AM Gruppe intensief kunnen samenwerken. 

Totaaloplossing

Door de samenwerking met AM Gruppe zet de warehouseleverancier uit Duiven voet aan de grond in de Duitse markt. De twee warehouse leveranciers bieden met hun diensten en producten een totaaloplossing voor magazijnen. 

“We zien de vraag naar automatische magazijnsystemen enorm toenemen”, licht managing director Joop Uijlen toe. “Dit komt door de groei van e-commerce en webwinkels, maar ook door de beperkte beschikbaarheid van magazijnruimte en industrieterreinen. Bedrijven kunnen vanwege de beperkte beschikbaarheid vaak niet in de breedte groeien. Een geautomatiseerd hoogbouwmagazijn of het AutoStore systeem met hoge opslagdichtheid wordt dan interessant.”  

Uijlen vervolgt: “AM is groots met het AutoStore systeem. Binnen deze samenwerking gaan ze zich ook op de Duitse markt begeven met onze producten.” 

Aftrap LogiMAT

De leveranciers hopen met de samenwerking een synergie-effect te creëren. Uijlen: “De aftrap van onze samenwerking was tijdens de LogiMAT in Stuttgart. Bezoekers konden bij onze twee stands, in zowel hal 1 als 2, terecht met al hun vragen. Een doorverwijzing naar de juiste specialist is dan snel gemaakt. Door de samenwerking hebben we toegang tot een schat aan ervaring en kunnen we samen onze klanten nog beter bedienen.” 

Refurbishen bestaande systemen

Een van de onderwerpen die op de gezamenlijke agenda staat is het refurbishen van bestaande systemen. “Daar waar bij een conventioneel magazijn de heftruck na acht jaar versleten is, gaat een magazijnkraan minimaal vijftien jaar mee. Daarna kan de kraan omgebouwd worden en aangepast worden op de vernieuwde wensen en eisen. Naast de kostentechnische voordelen die dit biedt, is het ook in lijn met het duurzame en circulaire gedachtengoed. AM heeft veel expertise op dit gebied en daarom trekken we hier samen in op.” zegt Uijlen. 

Gerelateerde artikelen