Red je Pakketje en telers lanceren Red je Boeketje voor eenzame ouderen
Coronacrisis 25.03.2020 | Branchenieuws

Red je Pakketje en telers lanceren Red je Boeketje voor eenzame ouderen

Pakketdienst Red je Pakketje heeft binnen 24 uur een bezorgdienst voor bloemen opgetuigd. Samen met Nederlandse telers, EY en bloemenbezorgdienst Frederique's Choice is Red je Boeketje opgezet, een actie om geïsoleerde ouderen een hart onder de riem te steken en tegelijkertijd telers van inkomsten te voorzien. 

Bloemen worden door de coronacrisis niet geëxporteerd, waardoor er een groot overschot is ontstaan. "Wc-rollen kun je goed bewaren, maar bloemen niet. ‘Red je Boeketje’ is daarom de spontane actie om de ouderen van Nederland een hart onder de riem te steken. Én we helpen de hardwerkende telers de crisis door", valt te lezen op de website van Red je Boeketje.

Voor 15 euro kunnen consumenten een boeket doneren aan een van de 120.000 ouderen in verzorgingstehuizen, inclusief persoonlijk bericht. Optioneel kunnen donateurs ook zelf kiezen aan wie ze een boeket willen sturen. 


Plaats een reactie (2)

Reageren
  • Ellis van Maanen
    28.03.2020 - 18:45 uur | Ellis van Maanen

    Beste medewerker van Red je Boeketje,

    Nu, een paar dagen verder, had ik liever dat ik mijn eerdere reactie op 25 maart niet had geplaatst. Ten eerste omdat het initiatief tot deze actie hartverwarmend is. Wat geeft een minder vers bloemetje dan. Ten tweede oogden de bloemen weliswaar niet vers, ze blijken het prima te doen!
    De knotsen van rozenknoppen komen open, de gerbera's groeien, de bordeaurode anjer blijkt een eyecatcher en de chrysant verkleurt wonderlijk genoeg van wit naar groen. Het boeket is mooi en staat er nog steeds prima bij!
    Mijn oprechte excuses voor mijn eerdere gemopper. Bij deze alsnog mijn complimenten voor de mooie actie én de bloemen die het goed blijken te doen!

    Ellis

  • Ellis van Maanen
    25.03.2020 - 21:34 uur | Ellis van Maanen

    Beste medewerker van Red je Boeketje,

    Zonet werd ik verrast met een bos bloemen, gekregen van mijn zus, gekocht bij uw kersvers opgezette bedrijf. In eerste instantie was ik verwonderd en blij, maar met het op de vaas zetten van de bloemen, raakte ik teleurgesteld. Uw bedrijf mag dan kersvers zijn, de bloemen blijken dit zéker niet te zijn: bruingevlekte stelen, weggeknipte uitgebloeide bloemen, slaphangend blad. Voor de betaalde 15 euro én uit respect naar gever en ontvanger had ik anders verwacht.

    Echt genieten van het boeket kan ik niet en wat moet ik zeggen tegen mijn zus?

    Het zijn de bloemen die door het heersende virus zijn overgebleven, maar ik betwijfel of iedereen op deze manier werkelijk blij wordt gemaakt met jullie boeketjes.

    Met vriendelijke groet,

    Ellis