PostNL zet consument bij eerste bezorgmoment aan het roer

12.07.2017 | Branchenieuws | 598 keer bekeken
PostNL zet consument bij eerste bezorgmoment aan het roer

PostNL geeft consumenten de mogelijkheid om direct bij het eerste bezorgmoment al een tijdvak te kiezen. Met de dienst 'Bezorging wijzigen' staat de pakketbezorger bij de eerste bezorgpoging minder vaak voor een dichte deur. 

In zijn mobiele app brengt PostNL consumenten op de hoogte van de nieuwe dienst. Het wijzigen van het tijdvak en de locatie kon voorheen pas nadat er al een eerste bezorgpoging was gedaan. De gewenste locatie en tijd kunnen nu via de app of de track&trace-code worden gewijzigd wanneer het pakket in het sorteercentrum van PostNL is. Dat kan tot uiterlijk zes uur 's ochtends op de dag van bezorging. 

Liesbeth Kaashoek, directeur Pakketten en Logistiek: "We merken dat ontvangers het fijn vinden om meer regie te hebben over het moment of de plaats waar zij hun pakket willen ontvangen. Met de dienst ‘Bezorging wijzigen’ bieden we deze mogelijkheid. Dit is weer een stap in de richting van onze ontwikkeling in het flexibeler maken van onze bezorgopties, waarmee we de markt van online winkelen verder stimuleren." De dienst wordt gestaag over heel Nederland uitgebreid. 

Redactie LogistiekProfs

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de LogistiekProfs nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, trends en aanbiedingen.

Reacties (0)

Reageren