PostNL stopt met tweede bezorgpoging, pakket direct naar afhaalpunt
E-commerce 17.10.2019 | Branchenieuws

PostNL stopt met tweede bezorgpoging, pakket direct naar afhaalpunt

PostNL doet voortaan geen tweede bezorgpogingen meer. Wanneer een bezorger voor een dichte deur staat, brengt hij het pakketje direct naar een PostNL-pakketpunt. 

Volgens de marktleider in post- en pakketbezorging slaagt een eerste bezorgpoging in 95 procent van de gevallen. "Uit ervaring blijkt dat een groot deel van de ontvangers waarbij de eerste bezorgpoging niet slaagde, ook bij de tweede poging niet thuis is", aldus PostNL op haar website. 

Pakket naar afhaallocatie

Het bedrijf heeft er daarom voor gekozen om pakketten na een eerste bezorgpoging direct naar de afhaallocatie te brengen. Dan zijn pakketten bovendien een dag eerder beschikbaar. Er zijn op dit moment zo’n 3.300 PostNL-locaties in Nederland.

Capaciteit beter benut

De maatregel zorgt volgens PostNL voor een besparing van kilometers en daarmee CO2-uitstoot. De ruimte in pakketbussen wordt beter benut, waardoor het bedrijf de capaciteit optimaler kan benutten. "Dat is nodig want het aantal pakketten groeit nog steeds gestaag en de laatste twee maanden van het jaar is het extra druk."


Plaats een reactie (0)

Reageren