PostNL neemt afscheid van Nexive en Postcon

07.08.2018 | Branchenieuws | 204 keer bekeken
PostNL neemt afscheid van Nexive en Postcon

PostNL doet zijn Italiaanse dochter Nexive en Duitse dochter Postcon van de hand. Daarmee wil het de verliezen die het afgelopen kwartaal leed opvangen. 

De totale omzet steeg licht tot 851 miljoen euro. Het volume pakketten steeg met 22 procent. De aan e-commerce gerelateerde omzet met 44 procent. Ondanks deze stijgingen noteerde PostNL een verlies van 1 miljoen euro. Een jaar eerder behaalde het post- en pakketbedrijf nog een winst van 29 miljoen euro. 

Dalende postvolumes en investeringen in groei

Volgens PostNL is het verlies in het tweede kwartaal toe te schrijven aan de dalende postvolumes (-10,8 procent). Bovendien drukten de benodigde investeringen in groei de resultaten, zo verklaart ceo Herna Verhagen.

PostNL verkoopt Nexive en Postcon

PostNL heeft daarop besloten om Nexive en Postcon te verkopen. Het bedrijf is gestart met de voorbereidingen voor de verkoop. Ceo Herna Verhagen: "Wij hebben er het volste vertrouwen in dat het management in beide landen in staat zal zijn om hun strategische ambities te realiseren, de activiteiten verder uit te bouwen en om hun positie in Italië, respectievelijk Duitsland te versterken. De voorbereidingen voor de beide verkoopprocessen zijn gestart en wij zullen de markt informeren over relevante ontwikkelingen."

Sorteercentra nog dit jaar open

De bouw van nieuwe pakkettensorteercentra verloopt volgens planning, aldus het bedrijf. "Drie van deze centra gaan voor het einde van het jaar open en zullen dan gaan bijdragen aan de verbetering van onze efficiency."


Meld je aan voor de nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de LogistiekProfs nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, trends en aanbiedingen.

Reacties (0)

Reageren