PostNL lanceert spraakassistent: 'Uw pakket wordt maandag bezorgd'

26.07.2018 | Branchenieuws | 517 keer bekeken
PostNL lanceert spraakassistent: 'Uw pakket wordt maandag bezorgd'

PostNL gaat in Nederland samenwerken met Google Assistent. Door middel van spraakgestuurde interactie krijgen consumenten antwoord op vragen als 'Wanneer wordt mijn pakket bezorgd?'. 

Vanaf vandaag is de Nederlandstalige Google Assistent beschikbaar voor Android en iOS. Als launching partner is PostNL de eerste bezorgdienst die met de Nederlandstalige versie werkt. De service assistent van PostNL draagt de naam Daan. Daan is gekoppeld aan het PostNL-account van gebruikers en kan daarom spraakgestuurde informatie over de bezorging geven. 

'Waar kan ik mijn pakket versturen?'

De service assistent van PostNL biedt antwoord op vragen als 'Waar kan ik mijn pakket versturen?' of 'Waar is de dichtstbijzijnde brievenbus?'. Volgens Tim Snoek, product owner chatbots bij PostNL, zal Daan zich de komende maanden verder ontwikkelen, zodat hij nog meer vragen kan beantwoorden. 

"Spraakgestuurde interactie biedt nieuwe kansen om consumenten te bereiken", aldus Snoek. "Door de Nederlandstalige Google Assistent krijg je nóg makkelijker toegang tot informatie over je pakket en PostNL-locaties." 

Platform voor chatbots

Met de introductie van Daan zet PostNL een eerste stap naar een groter platform voor chatbots. Door ontwikkeling via 'artificial intelligence’ kunnen de chatbots in de toekomst nog meer vragen van consumenten kunnen beantwoorden. Het bedrijf benadrukt dat Daan dient als aanvulling op de PostNL-app, website en klantenservice.


Meld je aan voor de nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de LogistiekProfs nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, trends en aanbiedingen.

Reacties (0)

Reageren