PostNL gaat boodschappen bezorgen

18.04.2017 | Branchenieuws | 738 keer bekeken
PostNL gaat boodschappen bezorgen

PostNL breidt zijn marktaandeel in foodbezorging gestaag uit. De post- en pakketbezorger levert nu vooral voor kleinere supermarktformules en foodaanbieders, maar gaat eind dit jaar nog samenwerken met verschillende formules van Superunie: de inkooporganisatie van supermarkten als Albert Heijn en Jumbo.

De samenwerking met de Superunie-formules gaat nog dit jaar van start, maar Koek wil niet verklappen om welke namen het gaat. “We zijn nog steeds met meerdere formules in overleg. Welke formules en exacte startdata kan ik nog niet geven.” De manager online food geeft wel weg dat PostNL in mei in België gaat starten met het bezorgen van boodschappen. “Maar ook daarbij kan ik de naam van de keten niet noemen.”

PostNL zet vol in op foodlogistiek. Koek verwacht dat 10 tot 20 procent van de foodaankopen in 2020 online wordt gedaan. Nu al bezorgt het de boodschappen van Hoogvliet, Ekoplaza, Marley Spoon, De Krat en Mathijs Maaltijdbox. De marktleider heeft bij vijf sorteercentra een proces voor het verwerken van foodbestellingen ingericht. Op korte termijn worden ook de dertien andere hubs van PostNL van een dergelijk proces voorzien. 

Redactie LogistiekProfs

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de LogistiekProfs nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, trends en aanbiedingen.

Reacties (0)

Reageren