ICT & Logistiek en Logistica 2019
Nog maar tot ICT & Logistiek en Logistica 2019 Registreer hier
ICT & Logistiek en Logistica 2019 Jaarbeurs, Utrecht
5 t/m 7 november

Dè beurs met alles rondom ICT & logistiek

Registreer je nu!
28.05.2015 | Branchenieuws

PostNL: consument is gewend aan bezorging op zondag

Bezorging op zondag is inmiddels helemaal ingeburgerd bij online shoppers. Dat stelt PostNL-CEO Herna Verhagen tegenover BNR. 

PostNL begon in augustus met het testen van zondagbezorging bij pakketten van webwinkel Coolblue en de webwinkels van BAS Group. Die pilot bleek zo succesvol dat PostNL sinds november voor alle aangesloten webwinkels zondagbezorging aanbiedt. Consumenten zouden daar dankbaar gebruik van maken. 

Lees ook: Pakketbezorgers PostNL 'houden niets over'

Andere volumes, maar consument vaker thuis 
De bezorgdienst stelt wel dat er op zondag sprake is van andere volumes dan op doordeweekse dagen. Toch zou een groot voordeel van de zondagbezorging zijn dat de online shopper vaak thuis is om het pakketje in ontvangst te nemen. Consumenten hebben zelf voor de zondag-optie gekozen, dus blijven vaak thuis om het pakketje af te wachten. Hierdoor staan bezorgers op zondag minder vaak voor een dichte deur. 

Verhagen verwacht dat andere partijen in het tweede kwartaal van dit jaar ook gaan starten met bezorgen op zondag.

Redactie LogistiekProfs 

Plaats een reactie (0)

Reageren