PostNL-bezorger neemt retouren voortaan mee
E-commerce 24.01.2019 | Branchenieuws

PostNL-bezorger neemt retouren voortaan mee

Consumenten kunnen hun retouren voortaan direct aan een PostNL-bezorger meegeven wanneer zij een pakketje ontvangen. Daarvoor hoeft geen aparte afspraak te worden gemaakt.

PostNL hoopt met de retourservice aan de deur het aantal vervoersbewegingen te verminderen. "De insteek is dat een pakje dat teruggaat met een bezorger die toch al aan de deur staat, niet alleen gemak biedt maar ook veruit de duurzaamste manier van retourneren is."

De retourservice aan huis is sinds deze week beschikbaar voor alle PostNL-klanten. Zij dienen hun pakket goed te verpakken en daar een retourlabel met barcode op te plakken. Wanneer het retourlabel voorzien is van een antwoordnummer, is het retouren gratis. Als de webwinkel geen retourlabel heeft aangeleverd, kan de consument deze zelf online of via de PostNL-app aanmaken en uitprinten.


Plaats een reactie (0)

Reageren