Picnic volgend jaar naar minstens tien nieuwe steden

15.11.2016 | Branchenieuws | 309 keer bekeken
Picnic volgend jaar naar minstens tien nieuwe steden

Picnic zet volgend jaar in op expansie. De startup in bezorging van boodschappen hoopt uit te breiden naar tien tot vijftien steden en regio’s. Een behoorlijk verschil ten opzichte van de zes gemeenten waarin het nu actief is.

Dat schrijft Nu.nl naar aanleiding van een gesprek met mede-oprichter Michiel Muller. In Amersfoort, waar Picnic als eerst werd gelanceerd, draait het inmiddels een omzet van 10 tot 15 miljoen euro. De online super mikt op meer steden zoals Amersfoort, zodat het vanzelf de aanloopkosten terugverdient.

Lees ook: Zo wil Picnic de online boodschappenmarkt veroveren

Picnic doet veel nieuwe steden aan, maar blijft voorzichtig met het aantal gezinnen dat het bedient. Zo staan er in Almere drieduizend huishoudens ‘in de wacht’. Zij hebben de app gedownload, maar kunnen nog geen boodschappen bestellen. “In de laatste tien weken zijn we verdubbeld. Dat betekent enorm veel voor je operatie, want je moet al die boodschappen tegen de juiste temperatuur en de juiste kwaliteit aan je deur krijgen”, aldus Muller tegen Nu.nl. Volgens de Picnic-oprichters bestellen mensen bij Picnic vaak voor het eerst hun boodschappen online, wat het extra belangrijk maakt de kwaliteit en service te waarborgen.

De online super is momenteel op zoek naar een locatie voor een nieuw distributiecentrum. Eerder dacht Muller dat het huidige distributiecentrum in Nijkerk qua capaciteit zeker drie jaar zou voldoen. Toch ziet Picnic zich ruim een jaar na oprichting al genoodzaakt om een verdieping op het dc in Nijkerk te bouwen en extra distributiecentrum op een andere locatie te openen.

Redactie LogistiekProfs

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de LogistiekProfs nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, trends en aanbiedingen.

Reacties (0)

Reageren