Picnic volgend jaar naar minstens tien nieuwe steden

Logistiekprofs op 15 november 2016 | 2 minuten leestijd

Picnic zet volgend jaar in op
expansie. De startup in bezorging van boodschappen hoopt uit te breiden naar
tien tot vijftien steden en regio’s. Een behoorlijk verschil ten opzichte van
de zes gemeenten waarin het nu actief is.

Dat schrijft Nu.nl naar aanleiding van een gesprek met mede-oprichter Michiel
Muller. In Amersfoort, waar Picnic als eerst werd gelanceerd, draait het
inmiddels een omzet van 10 tot 15 miljoen euro. De online super mikt op meer
steden zoals Amersfoort, zodat het vanzelf de aanloopkosten terugverdient.

Lees ook: Zo wil Picnic de online boodschappenmarkt veroveren

Picnic doet veel nieuwe steden aan, maar blijft voorzichtig met het aantal
gezinnen dat het bedient. Zo staan er in Almere drieduizend huishoudens ‘in de
wacht’. Zij hebben de app gedownload, maar kunnen nog geen boodschappen
bestellen. “In de laatste tien weken zijn we verdubbeld. Dat betekent enorm
veel voor je operatie, want je moet al die boodschappen tegen de juiste
temperatuur en de juiste kwaliteit aan je deur krijgen”, aldus Muller tegen
Nu.nl. Volgens de Picnic-oprichters bestellen mensen bij Picnic vaak voor het eerst hun
boodschappen online, wat het extra belangrijk maakt de kwaliteit en service te waarborgen.

De online super is momenteel op zoek naar een locatie voor een nieuw
distributiecentrum. Eerder dacht Muller dat het huidige distributiecentrum in
Nijkerk qua capaciteit zeker drie jaar zou voldoen. Toch ziet Picnic zich ruim
een jaar na oprichting al genoodzaakt om een verdieping op het dc in Nijkerk te
bouwen en extra distributiecentrum op een andere locatie te openen.

Redactie LogistiekProfs