ICT & Logistiek en Logistica 2019
Nog maar tot ICT & Logistiek en Logistica 2019 Registreer hier
ICT & Logistiek en Logistica 2019 Jaarbeurs, Utrecht
5 t/m 7 november

Dè beurs met alles rondom ICT & logistiek

Registreer je nu!
Picnic vindt toch een geschikte hub voor uitbreiding naar Apeldoorn
E-commerce 23.04.2019 | Branchenieuws

Picnic vindt toch een geschikte hub voor uitbreiding naar Apeldoorn

Dankzij de opening van een nieuwe hub kan Picnic nu toch uitbreiden naar Apeldoorn. De online supermarkt had de stad al langer op het oog, maar kon geen geschikte overslaglocatie vinden.

Die heeft het nu gevonden in een voormalige escaperoom aan de Kanaal Noord in Apeldoorn. Picnic start er begin juni, in eerste instantie met acht elektrische bezorgwagentjes en 25 bezorgers. Tot eind dit jaar moet dat aantal doorgroeien naar twintig wagens en zestig bezorgers.

Uitbreiding Oost- en Noord-Nederland

Picnic is momenteel actief in ruim zeventig Nederlandse steden. De app only-supermarkt opereert hier met zevenhonderd bezorgwagens, dertig hubs en vijf fulfilmentcentra. "De focus ligt voor dit jaar op groei in het oosten en noorden van Nederland, want daar kunnen consumenten helaas nog geen gebruik maken van onze service", zegt mede-oprichter Michiel Muller tegen de Levensmiddelenkrant. Eind mei gaat Picnic start Picnic daarmee in Deventer. Van daaruit kan het gaan bezorgen in het Oosten van Nederland.

Winstgevendheid

Ook in Duitsland groeit de supermarkt hard. Al in tien Duitse steden rijden de rode bezorgwagentjes van Picnic. De komende drie jaar wil de online winkel in zowel Nederland als Duitsland landelijk uitrollen. "Na die drie jaar verder investeren, zal Picnic winstgevend worden", aldus Muller. De supermarkt boekte in 2017 een nettoverlies van 45,5 miljoen euro. Over die rode cijfers maakt Muller zich nog geen zorgen. "Het verlies van vandaag is de winst van morgen. In de begintijden van Picnic bleek het concept al gauw een succes, waardoor we de focus volledig hebben gelegd op groei.


Plaats een reactie (0)

Reageren