Picnic vervijfvoudigt klantenbestand

Logistiekprofs op 6 januari 2017 | 2 minuten leestijd

Online boodschappendienst Picnic heeft in 2016
meer dan vijf keer zoveel klanten van boodschappen voorzien. Het aantal klanten
steeg in een jaar van 4.300 naar 24.000.

Uit het operationeel overzicht van 2016 van Picnic blijkt
dat het aantal elektrische bezorgwagens van het bedrijf is gestegen tot tachtig.
Eerst waren dat er nog acht. De bezorgwagens legden in totaal 359 duizend
kilometer af.

Picnic deed ook een aantal nieuwe steden aan. Zo
bezorgt het sinds afgelopen jaar ook in utrecht, Maarssen en Almere. De start-up
is nu actief in zes steden. Komend jaar gaat het fors uitbreiden. Dan wil het
tien tot vijftien nieuwe steden aandoen. Ook dan kiest Picnic voor middelgrote
gemeenten. De bezorgdienst heeft naar eigen zeggen interesse in steden als
Apeldoorn, Goude, Lelystad en Zoetermeer. 

Eerder liet Picnic al weten dat het komend jaar een nieuw distributiecentrum opent. De online super heeft nu een distributiecentrum in Nijkerk, waarvandaan de lokale hubs worden bevoorraad. Vanuit deze overslagpunten rijden elektrische wagentjes de wijken in om boodschappen bij de klant af te leveren. Picnic-oprichter Michiel Muller dacht dat het distributiecentrum in Nijkerk qua capaciteit zeker drie jaar zou voldoen. Toch ziet de online supermarkt zich een jaar na oprichting al genoodzaakt om een extra verdieping op het dc te bouwen. Bij die extra verdieping blijft het niet. Een nieuw distributiecentrum moet de uitbreiding naar nieuwe steden versnellen. Onduidelijk is nog welke locatie Picnic hiervoor in gedachten heeft. 

Redactie LogistiekProfs