Picnic neemt retourzendingen Wehkamp mee

Logistiekprofs op 2 maart 2018 | 1 minuut leestijd

Picnic en Wehkamp hebben de handen ineen geslagen. De online supermarkt neemt in Amersfoort retourzendingen van Wehkamp mee. In de toekomst gaat Picnic mogelijk ook voor de webgigant bezorgen. 

De twee partijen hebben voor de pilot meerdere logistieke stromen en ict-systemen geïntegreerd. Picnic-klanten geven hun Wehkamp retour mee aan de bezorger, die ervoor zorgt dat Wehkamp ze ontvangt. Dat doet Picnic sinds vorig jaar al voor een bibliotheek in Houten, waarvoor het boeken ophaalt en terugbrengt. 

De keuze voor Amersfoort was voor Picnic een vanzelfsprekende. In 2015 lanceerde Picnic hier de bezorgdienst. Inmiddels komt het bij een kwart van de Amersfoortse gezinnen aan de deur. “Het is dus makkelijk en duurzaam om de retourpakketjes van Wehkamp mee te nemen en het effect is enorm”, aldus Picnic-oprichter Michiel Muller. Onduidelijk is nog Picnic in de toekomst in andere steden retouren voor Wehkamp gaat ophalen. 

 

Gerelateerde artikelen