Picnic neemt retourzendingen voor Sandd mee

Logistiekprofs op 20 september 2018 | 1 minuut leestijd

Online supermarkt Picnic neemt voortaan retouren mee van vervoerder Sandd. Klanten kunnen bij de bezorging van hun boodschappen hun te retourneren pakketten van andere webwinkels meegeven. 

Picnic brengt de retouren naar een logistieke hub, waar Sandd ze dagelijks ophaalt en verwerkt. Eerder werkte de app only supermarkt hiervoor al samen met Wehkamp in Amersfoort. Picnic sprak toen van een ‘logische’ stap, omdat in deze stad bij een kwart van de huishoudens aan de deur komt. “Het is dus makkelijk en duurzaam om de retourpakketjes van Wehkamp mee te nemen en het effect is enorm”, aldus Picnic-oprichter Michiel Muller.

Picnic retourservice van start in Utrecht

De dienst wordt nu uitgebreid naar alle webwinkels. De retourservice gaan van start in Utrecht, maar wordt uiteindelijk naar andere steden uitgerold. 

Gerelateerde artikelen