Picnic komt klanten tegemoet met boodschappenradar

Logistiekprofs op 4 maart 2016 | 2 minuten leestijd

Klanten van de online supermarkt Picnic kunnen de bestelling die zij bij het bedrijf hebben geplaatst vanaf deze week tot op de minuut volgen. Picnic lanceerde woensdag een boodschappenradar die dat mogelijk maakt. Door de nieuwe service weten klanten precies wanneer hun bestelling wordt bezorgd.

De klanten van de online supermarkt app kunnen realtime de bestelling volgen en weten zodoende precies waar de bezorger rijdt en wanneer hij of zij voor de deur staat.

Nauwkeurig
Voordat de app in het leven werd geroepen kregen klanten een bericht op hun mobiele telefoon. Zij wisten daardoor in welk half uur de boodschappen werden bezorgd. Dat kon wel wat nauwkeuriger, vonden veel klanten en dat zette Picnic aan het werk. De boodschappenradar was het eindproduct. Daarnaast hebben alle bezorgers een kort profiel gekregen zodat de klanten weten wie er aan de deur komt om de bestelling af te leveren.

Groei Picnic
Picnic groeit als kool. Het bedrijf heette onlangs de 6000e klant in Amersfoort welkom. De online supermarkt bezorgt inmiddels aan duizend huishoudens in Leusden boodschappen aan huis. De omzet van Picnic is nu al vijf keer hoger dan de oprichters hadden verwacht.

Het bedrijf maakt kort geleden bekend dat de dienst deze zomer wordt uitgebreid naar andere Nederlandse steden. De eerste steden die ook van de dienst gebruik kunnen maken zijn Almere, Apeldoorn en Utrecht. Pas als deze steden goed draaien, wil Picnic verder kijken en ook andere steden aandoen. 

Redactie LogistiekProfs 

Blijf altijd op de hoogte

Meld uzelf nu aan voor de LogistiekProfs nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, trends en aanbiedingen.