Pakketten vaak niet op de afgesproken dag bezorgd
E-commerce 24.08.2021 | Branchenieuws

Pakketten vaak niet op de afgesproken dag bezorgd

Consumenten ontvangen hun pakket vaak niet op de afgesproken dag. Volgens marktonderzoeker Multiscope gaat het om een op de zes pakketjes. Vooral buitenlandse bezorgdiensten als bpost, DPD, GLS en UPS houden zich vaak niet aan de beloofde dag.

PostNL en DHL leveren in respectievelijk 15 en 13 procent van de gevallen niet op tijd. Bij buitenlandse bezorgdiensten is dat percentage 22 procent. Retailers als Albert Heijn en Coolblue, die eigen bezorgdiensten hebben, bezorgen in 95 procent van de gevallen op de afgesproken dag. 

Naast de verkeerde dag werd ruim een kwart van de pakketten niet op de beloofde tijd bezorgd. Dat speelt vooral bij kleine bezorgbedrijven. Zij leverden 58 procent van de bestellingen niet op het juiste tijdstip. Bpost, DPD, GLS en UPS bezorgden in 19 procent van de gevallen niet op tijd. DHL en PostNL in respectievelijk 15 en 14 procent van de gevallen. Ook hierin scoorden eigen bezorgdiensten het hoogst met slechts 6 procent. 

Afbeelding: David Peperkamp / Shutterstock.com

Plaats een reactie (0)

Reageren