Paazl en Fadello willen van same day delivery de standaard maken

11.10.2016 | Branchenieuws | 436 keer bekeken
Paazl en Fadello willen van same day delivery de standaard maken

Logistiek platform Paazl en logistiek dienstverlener Fadello willen dat same day delivery gemeengoed wordt en hebben daarom de handen ineengeslagen. Volgens de twee partijen zijn er momenteel nog teveel barrières bij bezorging op de dag van bestellen. Door deze obstakels weg te nemen hopen Paazl en Fadello dat de service komend jaar definitief doorbreekt.

Slechts 10 procent van de tweehonderd grootste Nederlandse webshops biedt same day delivery aan. Ondertussen laat onderzoek van Multiscope zien dat 44 procent van de Nederlandse consumenten de voorkeur geeft aan bezorging op de dag van bestellen. “Dat wijst op een gat tussen vraag en aanbod”, stellen de bedrijven in een persbericht.

Grootste obstakels bij het aanbieden van same day delivery zijn meestal prijs en technologie. Met hun samenwerking hopen Paazl en Fadello de mogelijkheid tot snelle bezorging betaalbaar en toegankelijk te maken. Door gebruik te maken van de vervoerscapaciteit van bestaande regionale koeriers kan Fadello naar eigen zeggen same day delivery aanbieden tegen tarieven die concurreren met die van reguliere levering. “Naast een scherpe pricing zorgen we voor een zo efficiënt mogelijke operatie die bovendien schaalbaar en zo duurzaam mogelijk is”, licht Kees Martijn Segaar, ceo van Fadello, de keuze voor regionale koeriers toe.

Ook aan de kant van retailers zijn er factoren die adoptie van same-day delivery tegenhouden, met name rond de integratie in de webshop en magazijnsoftware. Volgens Paazl is dat door de toevoeging van Fadello aan haar SaaS-platform van nu een kwestie van ‘een vinkje aanzetten’. CEO Bernard Schreiner van Paazl: “Ik weet zeker dat same-day delivery hierdoor snel een vaste plek krijgt in alle check-outs.” 

Redactie LogistiekProfs

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de LogistiekProfs nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, trends en aanbiedingen.

Reacties (0)

Reageren