Ook discounter Big Bazar gaat zelf bezorgen
E-commerce 05.01.2021 | Branchenieuws

Ook discounter Big Bazar gaat zelf bezorgen

In navolging van Blokker en Intertoys start nu ook zusterbedrijf Big Bazar een eigen bezorgdienst. De discounter heeft zelf geen webshop, maar maakt voor de online verkoop gebruik van koopjesplatform Wish. 

Big Bazar verkoopt via Wish geen losse producten, maar zes zogenaamde verrassings-voordeelboxen. Elke box heeft een eigen thema, bijvoorbeeld Home & Deco en Beaty & Verzorging. 

Met de stap wil Big Bazar consumenten tegemoet komen die tijdens de lockdown niet terecht kunnen bij discounters, die vanwege de lage marges vaak geen webshop hebben. Deze klanten kunnen nu dus een voordeelbox aanschaffen via online marktplaats Wish, de Amerikaanse concurrent van AliExpress. 

Winkelmedewerkers van Big Bazar bezorgen de box vanuit de winkel bij klanten thuis. Dat gebeurt doorgaans binnen 48 uur. 

Bezorgservice Blokker en Intertoys

Ook Blokker en Intertoys tuigden kort na de strengere coronamaatregelen een eigen bezorgservice op. De Mirage Retail Group, het moederbedrijf van de retailers, besloot daartoe nadat bleek dat veel pakketten door overbelaste bezorgdiensten als PostNL niet opgehaald konden worden. In het dc van Blokker stonden eind december maar liefst 18.000 pakketten op PostNL te wachten. 

Blokker Bezorgt.jpg

Klanten kunnen er bij de check-out voor kiezen om hun pakket door PostNL te laten bezorgen of door de eigen bezorgdiensten van de retailers, waarbij doorgaans een kortere levertijd wordt gehanteerd. De bezorgkosten zijn gelijk. 

Afbeelding: Photos by D/Shutterstock.com


Plaats een reactie (0)

Reageren