Nieuwe campagne moet beroep vrachtwagenchauffeur aantrekkelijk maken

21.03.2018 | Branchenieuws | 303 keer bekeken
Nieuwe campagne moet beroep vrachtwagenchauffeur aantrekkelijk maken

Het aantal vacatures in de sector logistiek en transport blijft stijgen. Het aantal openstaande vacatures lag eind 2017 bijna 50 procent hoger dan in het jaar daarvoor. Een nieuwe wervingscampagne moet 1500 vrachtwagenchauffeurs verleiden tot het vak.

Aan de hand van foto’s en interviews wil Sectorinstituut Transport en Logistiek een duidelijk beeld van het beroep geven. Geinterviewden zijn vrachtwagenchauffeurs die recentelijk de overstap maakten naar dit beroep.

Werkgevers- en werknemersorganisaties stimuleren het beroepsveld door middel van baangarantie. Werkgevers bieden een garantie aan voor een baan van ten minste 32 uur. De eigen bijdrage voor een opleiding voor zittend personeel is nihil en voor nieuw personeel 15 procent.

Willem de Vries, directeur van het Sectorinstituut Transport en Logistiek, roemt de vele voordelen die de logistieke sector met zich meebrengt.  ‘Het geeft veel vrijheid. Bovendien ben je als vrachtwagenchauffeur onmisbaar; je houdt de Nederlandse economie letterlijk in beweging.’

Jan Boeve, directeur van TLN, vult aan: ‘Eerder zochten we ook al met succes 2.000 nieuwe chauffeurs. Omdat de sector zo hard groeit, is het belangrijk om nóg meer mensen te vinden die dit vak ambiëren.’

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de LogistiekProfs nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, trends en aanbiedingen.

Reacties (0)

Reageren