Montapacking experimenteert in warehouse met mixed reality bril

21.04.2017 | Branchenieuws | 767 keer bekeken
Montapacking experimenteert in warehouse met mixed reality bril

Montapacking maakt bij het orderpicken sinds kort gebruik van de HoloLens van Microsoft. Het gaat om een mixed reality-bril, die 3D visualisaties in de fysieke omgeving projecteert.

De bril – die in 2015 door Microsoft werd ontwikkeld -  projecteert visuals, animaties, data of aanwijzingen op het beeld van de drager. Het grote verschil met virtual reality is dat de werkelijkheid bij de mixed reality bril niet wegvalt.

Montapacking hoopt met de inzet van brillen een efficiencyslag te kunnen maken in het warehouse van 10.000 vierkante meter. De logistiek dienstverlener in e-commerce heeft in het magazijn veel rekken met coderingen staan. Medewerkers moeten de locatie nu nog zo goed als uit hun hoofd leren. Met een HoloLens wordt de medewerker via animatie naar de juiste plek in het magazijn geleid. Daarnaast verwacht Montapacking dat de medewerker producten binnenkort met de bril kan scannen, door alleen maar naar het product te kijken. 

Volgens IT-manager Johan van der Slikke geeft de HoloLens vooral veel mogelijkheden bij de interactie met de mens. “Robotisering betekent: grenzen opwerpen. Een kleine afwijking van een product in ons magazijn en een robot snapt het niet meer”, aldus Van der Slikke. “Een mens werkt flexibel en dynamisch, zéker in combinatie met de HoloLens.” Montapacking verwacht dat de bril binnen twee jaar gemeengoed is bij alle magazijnen van het bedrijf. 

Redactie LogistiekProfs 

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de LogistiekProfs nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, trends en aanbiedingen.

Reacties (0)

Reageren