MediaMarkt kampt weer met logistieke problemen

Logistiekprofs op 19 december 2019 | 2 minuten leestijd

MediaMarkt kampt wederom met vertragingen. Door de drukte rondom Black Friday en sinterklaas wachten sommige klanten al twintig dagen op hun bestelling. De elektronicaketen wijt de vertragingen aan problemen in het distributiecentrum en bij pakketbedrijven waarmee het samenwerkt. 

MediaMarkt hield rond koopjesdag Black Friday al rekening met langere levertijden. Consumenten werd geadviseerd om op tijd te bestellen. De daadwerkelijke levertijd loopt voor tientallen klanten echter verder op dan werd gecommuniceerd. Op sociale media regent het klachten aan het adres van MediaMarkt. Klanten wachten al twintig dagen op hun laptop of Playstation-controller, terwijl precieze informatie uitblijft. 

Oorzaak bij distributiecentrum en pakketbedrijven

MediaMarkt zegt tegen RTL Z dat het mails heeft verstuurd aan klanten die langer op hun pakketje moeten wachten. Er wordt volgens de retailer hard gewerkt aan een oplossing voor de problemen. Die zouden zijn ontstaan in het distributiecentrum en bij de bedrijven waarmee MediaMarkt samenwerkt om de pakketten te bezorgen. 

“Dat is voor de klant geen bevredigend antwoord, want die wil zijn product op tijd hebben”, laat een woordvoerder weten aan RTL Z. “Daar zijn we niet in geslaagd. Een groot team is er nu dagelijks mee bezig om die problemen op te lossen. Het leeuwendeel is opgelost, waar dat niet zo is werken we aan een alternatief of oplossing.”

Tweede storing in een jaar tijd

Eerder dit jaar kampte MediaMarkt al met een storing in het logistieke proces. Klanten moesten ruim een week op hun bestelling wachten. MediaMarkt weet de vertraging aan een technische storing in het logistieke proces. Ook de verhuizing naar een nieuw distributiecentrum in Etten-Leur zou voor problemen hebben gezorgd. 

Gerelateerde artikelen