Maaltijdbezorgservice Take Eat Easy in de verkoop

Logistiekprofs op 29 juli 2016 | 1 minuut leestijd

De Belgische maaltijdbezorgservice Take Eat Easy heeft zijn activiteiten gestaakt en is op zoek naar een koper. Ondanks veelbelovende groeicijfers zou het bedrijf een ‘gerechtelijke herstructurering’ nodig hebben.

“We zijn ontzettend trots om aan de basis van de voedingsrevolutie te staan, waarbij we kwalitatieve maaltijden leverden bij mensen thuis en op het werk. Jammer genoeg is het moment aangebroken om afscheid te nemen”, schrijven de oprichters op hun website. De startup groeide het afgelopen jaar maandelijks met meer dan 30 procent en leverde meer dan 1 miljoen bestellingen. De start-up telde zo’n 350.000 klanten en bezorgde vanuit maar liefst 3200 restaurants. 

Kapitaalinjectie
Take Eat Easy ontving vorig jaar investeringsbedrag van 16 miljoen euro van Rocket Internet en enkele Britse investeringsfonden. Dit jaar bleef het investeringsgeld uit, onder meer door concurrentie van bedrijven als Deliveroo. Het bedrijf zou door 114 vc’s zijn afgewezen. Take Eat Easy heeft alle bezorgers inmiddels van de straat gehaald en hoopt dat het zijn activiteiten kan oppakken als er een nieuwe koper gevonden is. De start-up bezorgde maaltijden in België, het Verenigd Koninkrijk, Spanje en Frankrijk.

Redactie LogistiekProfs