ICT & Logistiek en Logistica 2019
Nog maar tot ICT & Logistiek en Logistica 2019 Registreer hier
ICT & Logistiek en Logistica 2019 Jaarbeurs, Utrecht
5 t/m 7 november

Dè beurs met alles rondom ICT & logistiek

Registreer je nu!
Logistieke problemen bij MediaMarkt duren voort
E-commerce 03.07.2019 | Branchenieuws

Logistieke problemen bij MediaMarkt duren voort

MediaMarkt kampt al tien dagen met een storing in het logistieke proces. Het concern zegt de oorzaken inmiddels in beeld te hebben. "We zijn de achterstand aan het inlopen." 

Sinds vorige week regent het op sociale media klachten over vertragingen bij MediaMarkt. Consumenten die begin vorige week een airco of ventilator bestelden, ontvingen hun producten niet. MediaMarkt weet de vertraging aan een technische storing in het logistieke proces. Ook de verhuizing naar een nieuw distributiecentrum in Etten-Leur zou voor problemen hebben gezorgd. 

Tien dagen na de eerste klachten blijkt dat de vertragingen nog steeds niet zijn weggewerkt. Consumenten worden niet op de hoogte gebracht van de status van hun bestelling. Ook bij het annuleren van bestellingen treden problemen op. 

image.png

Screenshot 2019-07-03 at 12.50.05.png

Woordvoerder Jeroen Baardemans zegt tegen de Telegraaf dat de oorzaken nu echt in beeld zijn. "We zijn de achterstanden aan het inlopen", aldus Baardemans. MediaMarkt verwacht dat de problemen eind deze week, begin volgende week zijn opgelost. 

Plaats een reactie (1)

Reageren
  • henny schoon
    03.07.2019 - 15:41 uur | henny schoon

    Als meneer baardemans, misschien opstapt. Is het probleem opgelost. En een goede crisis manager aanstellen. Ik had ook een airco besteld. En ik kreeg telkens wisselende verhalen. Wel vooraad. Geen voorraad. Storing logistieke proces. De importeur in Oss waar MediaMarkt besteld. Heb ik sinds vorige week drie maal aan de telefoon gehad. En vertelde mij zij krijgen van ons echt geen voorraad meer. Wij leveren pas weer in april 2020. Dus waar zij die airco's dan vandaan moeten halen. Is ook ons een raadsel. Uiteindelijk werd mij toegegeven. Dat zij onterecht op voorraad hadden gestaan. En inderdaad niet meer leverbaar zijn. Hebben hem geannuleerd. Nu zie ik vanochtend tot mijn stomme verbazing. Dat ze weer op voorraad zijn. Alleen kan ik hem nu bestellen. Maar moet gelijk afrekenen. Ik had hem eerst via klarna besteld.
    Dus dat was voor mij een stuk veiliger. En nu kan dat opeens niet meer. Zeer vreemde bang van zaken. Als ik Nathalie Meijer, klachten coördinator. Probeer te bereiken. Ook dat lukt niet. Ook niet via het hoofdkantoor. Vreemd. Nu zeggen ze weer. Ze hadden de bestelling absoluut niet mogen annuleren. Ze hadden op antwoord van het magazijn. Moeten wachten. Het een chaos binnen MediaMarkt online. Meneer, baardemans. Als ik voor deze puinhoop verantwoordelijk was. Was ik opgestapt !!!