Logistieke problemen bij MediaMarkt
Supply Chain Management 28.06.2019 | Branchenieuws

Logistieke problemen bij MediaMarkt

MediaMarkt kampt met een technische storing die het logistieke proces ontregelt. Klanten van de elektronicawinkel wachten al dagen op hun bestelling. 

Op sociale media stromen de klachten over MediaMarkt binnen. De winkelketen belooft bezorging op de volgende dag maar heeft die belofte deze week niet waar kunnen maken. 

Op de website biedt MediaMarkt excuses aan voor de ontstane vertraging. Gesproken wordt over een technische storing. Wat die storing precies inhoudt, wil woordvoerder Jeroen Baardemans niet kwijt aan RTL Z. Er is volgens Baardemans iets mis met het bestelproces en er zijn problemen aan logistieke zijde. Dit geldt zowel voor MediaMarkt als de logistieke partners, die Baardemans niet bij naam wil noemen. 

Drukte en verhuizing naar nieuw dc

Naast de technische storing noemt MediaMarkt nog twee redenen voor de vertraging. Enerzijds is er de drukte door succesvolle campagnes en het warme weer, anderzijds wordt de verhuizing naar een nieuw centraal distributiecentrum in Etten-Leur als oorzaak genoemd. 

Knelpunten in kaart

"We doen er alles aan om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen voor onze klanten, om bestellingen alsnog zo spoedig mogelijk af te leveren. Het belangrijkste is dat we de knelpunten goed in kaart hebben en daarmee gericht werken aan oplossingen. Achterstanden zijn we aan het inhalen", schrijft de keten op de website. 

Warmte vertraagt meer bedrijven

MediaMarkt is niet het enige bedrijf dat deze week kampt met vertraging. Ook bij PostNL worden pakketten later bezorgd. Het post- en pakketbedrijf schrijft dat toe aan de warmte. Consumenten bestellen massaal airco's, ventilatoren en tuinsets. Ondertussen ligt de productiviteit juist lager omdat medewerkers in sorteercentra en pakketbezorgers door de warmte vaker pauze moeten nemen.


Plaats een reactie (0)

Reageren