Logistieke dienst Zalando telt honderd klanten

Logistiekprofs op 27 juni 2019 | 2 minuten leestijd

De fulfilmentdienst van Zalando groeit. Zalando Fulfillment Solutions is bijna drie jaar oud en telt inmiddels meer dan honderd partners. 

Zalando biedt zelf producten aan, maar fungeert sinds enkele jaren ook als platform voor externe verkopers. Zij kunnen via de webshop van Zalando kleding, schoenen en accessoires verkopen. Zo’n tien procent van alle items in de Zalando-webshop komt van van andere retailers. 

Deze partners kunnen er sinds 2016 voor kiezen om ook de logistiek door Zalando laten verzorgen. Klanten van Zalando Fulfilment Solutions (ZFS) plaatsen hun items direct in de magazijnen van Zalando en maken gebruiken van de logistieke infrastructuur van de webgigant. 

Inmiddels telt de fulfilmentservice van Zalando meer dan honderd partners. Dat zijn kleine spelers als Ivy & Oak, maar ook grotere merken als Eastpak, The North Face, Calvin Klein en WE Fashion. 

Elke derde bestelling bij partners wordt nu door ZFS bezorgd, laat het bedrijf weten. De e-tailer mikt de komende jaren op verdere groei van zijn platform en fulfilmentdienst; in 2023 moet 40 procent van de items afkomstig zijn van externe verkopers. Daarvan moet 70 procent worden verzonden door ZFS. 

Gerelateerde artikelen