ICT & Logistiek en Logistica 2019
Nog maar tot ICT & Logistiek en Logistica 2019 Registreer hier
ICT & Logistiek en Logistica 2019 Jaarbeurs, Utrecht
5 t/m 7 november

Dè beurs met alles rondom ICT & logistiek

Registreer je nu!
31.12.2014 | Trends

Logistieke commercials en stunts die indruk op ons maakten

De logistiek houdt zich meestal stilletjes op de achtergrond wanneer het landelijke commercials of marketingstunts betreft. We bevinden ons voornamelijk in de b2b-markt, dus waarom geld investeren in dure commercials voor de consument? Een aantal bedrijven in logistiek en transport koos hier wel voor, en met succes. We hebben een aantal commercials op een rij gezet die ons ontroerden, verbaasden of aan het lachen maakten.

UPS-fan
De meest recente reclame in het rijtje en meteen ook de meest zoetsappige. UPS brengt de droom in vervulling van de 4-jarige Carson, die groot fan is van UPS. Onder het mom 'UPS laat dromen uitkomen' laat UPS hem één dag als bezorger werken.


Vliegende mannequins
Deze marketingstunt liet ons een logistiek hoogstandje zien. Al jaren hebben we het over bezorgen van pakketten per drone, maar de Braziliaanse modeketen Camisaria Colombo doet daar een flinke schep bovenop. De Braziliaanse modeketen liet namelijk hele mannequins invliegen per drone. De aangeklede paspoppen werden naar het hoofdkantoor in Sao Paolo gevlogen, om zo de collectie tijdens Black Friday onder de aandacht te brengen.


Gratis reclame
Een leuke stunt van DHL. De logistiek dienstverlener kreeg het voor elkaar dat concurrenten UPS, TNT en DPD gratis reclame voor het bedrijf maakten. Bekijk hieronder hoe DHL dat deed door slechts gebruik te maken van een vriezer.


Ship my pants
Deze commercial doet ons gniffelen als een stel 12-jarigen. K-markt maakt hier reclame voor zijn bezorgservice door het zinnetje 'Ship my pants' zo vaak mogelijk te herhalen. Zo vaak, dat het nét lijkt of er iets anders wordt gezegd.


De beroemde split
Als je video miljoenen keren is bekeken en er zelfs parodieën van worden gemaakt, dan weet je dat je een hit te pakken hebt. In deze (erg dure) commercial van Volvo voert Jean-Claude van Damme zijn beroemde split uit, balancerend op twee Volvo-vrachtwagens. En dat allemaal om het nieuwe Vovo Dynamic Steering te promoten. Er werd op het internet veel gesuggereerd dat de commercial nep zou zijn, maar Volvo blijft volhouden dat er niets aan gemonteerd is. De commercial zou zelfs in één take zijn opgenomen.



Mist er een commercial in het rijtje? Laat het ons weten!

Redactie LogistiekProfs

Plaats een reactie (0)

Reageren