​Linde Material Handling optimaliseert orderpickingconcept met Linde N20

Logistiekprofs op 24 oktober 2019 | 3 minuten leestijd

Grotere veiligheid en hogere verzamelsnelheden dankzij verbeterd zicht tijdens het orderpicken. Het voertuigconcept van de N20 laagheffende orderverzameltruck van Linde Material Handling moet ergonomische, flexibele en veilige orderpicking mogelijk maken. 

Rijden naar de stelling, uit de truck stappen, producten uit de stellingen pakken, deze op de pallet leggen, weer in de truck stappen – en door naar de volgende pickpositie: handmatig orders picken is een van de meest arbeidsintensieve, versnipperde taken in de goederenverwerking. De nieuwste generatie N20 laagheffende orderverzameltrucks van Linde Material Handling verbetert deze werkhandelingen in één keer. “Het voertuig ondersteunt de orderpicker optimaal bij alle deeltaken”, aldus Eloïse Lévêque, productmanager bij Linde Material Handling.

Voertuigindeling

Dat wordt mogelijk gemaakt door een voertuigindeling die zich de afgelopen twintig jaar heeft bewezen: bij de Linde N20 staat de bestuurder voor de batterij, wat hem een aantal voordelen biedt ten opzichte van de conventionele versie waarbij de bestuurder achter de batterij staat. Het geeft de bestuurder bijvoorbeeld een directer en dus beter zicht naar voren en dit vergroot de veiligheid.

Dit ontwerpprincipe moet ook voordelen bieden bij de wendbaarheid: de bestuurdersruimte voorin maakt het gemakkelijker om de truck door smalle gangpaden en langs obstakels te manoeuvreren. “Dit verhoogt de veiligheid en maakt het tegelijkertijd mogelijk om sneller te werken en hogere picksnelheden te bereiken”, zegt expert Lévêque. De bestuurder zelf wordt beschermd door een massieve, gegoten stalen voorbumper.

Uniek aan de nieuwe Linde N20 is het volledig geveerde bestuurderscompartiment dat de fysieke belasting van de bestuurder vermindert. Een geavanceerde dempingstechnologie absorbeert trillingen en schokken die anders een negatieve invloed zouden hebben op de prestaties en gezondheid van gebruikers. “We zijn erin geslaagd om de blootstelling van de bestuurder aan trillingen die via het stuurwiel en het bedieningsplatform worden overgebracht, met ongeveer 30 procent te verminderen”, aldus Lévêque.

Daarnaast zijn er andere nieuwe ergonomische kenmerken, zoals een afgeronde rugleuning, een gevoerde kniebescherming en een in hoogte verstelbaar stuurwiel. De rijschakelaars kunnen aan beide zijden worden bediend met duimen en wijsvingers en de functies “omhoog” en “omlaag” via een schakelaar boven de rugleuning. “Op deze manier kijkt de bestuurder automatisch tijdens het heffen van de vorken in de juiste richting, wat een cruciale factor voor de veiligheid is”, zegt productmanager Lévêque. Daar voegt zij aan toe dat Linde Curve Assist voor automatische aanpassing van de bochtsnelheid standaard is gemonteerd en dat de Linde BlueSpot als optie in het chassisfront kan worden geïntegreerd.

Reeks modellen op maat

Omdat picking-toepassingen fundamenteel kunnen verschillen, biedt Linde een breed scala aan varianten voor de nieuwe serie. In totaal zijn er tien versies beschikbaar, die allemaal over een liftfunctie beschikken. De Linde N20 B-, N20- en N25- of N20/N25 HP-modellen zijn ontworpen voor het vervoer van goederen op horizontaalniveau. Met de Linde N16 Li kan de bestuurder de lading tot een hoogte van 790 mm heffen.

MotracLinde is van 5 tot en met 7 november aanwezig op Logistica, in de Jaarbeurs te Utrecht. Kijk hier voor meer informatie over de de beurs of registreer hier direct

Gerelateerde artikelen