Lidl tuigt webshop op

Logistiekprofs op 31 mei 2016 | 1 minuut leestijd

Lidl lijkt nu echt werk te gaan maken van een webshop. De supermarktdiscounter verkoopt momenteel in Nederland voornamelijk reizen, maar wil zijn assortiment uitbreiden.

De lancering van de webshop stond in eerste instantie gepland voor het eerste kwartaal van 2016. Dat lijkt aardig uit te lopen. Net als in België wil de supermarktketen in eerste instantie wijn en non-food artikelen gaan aanbieden. De online bestellingen zouden vanuit Duitsland worden bezorgd door DHL.

Lees ook: Eerste webshop Lidl buiten Duitsland in België
 
Ingewijden laten aan Distrifood weten dat medewerkers van het hoofdkantoor de webwinkel de komende tijd gaan testen. De supermarktketen wil dit niet bevestigen, maar een woordvoerder laat wel weten dat het hard werkt aan de invulling van e-commerce. “We zijn daar met een team achter de schermen zeker mee bezig”, aldus woordvoerder Christine Braun tegenover Distrifood. De supermarktketen verwacht deze zomer meer duidelijkheid te hebben omtrent de online shop.

Redactie LogistiekProfs