Jumbo test bezorging vanuit hubs
E-commerce 27.11.2018 | Branchenieuws

Jumbo test bezorging vanuit hubs

Jumbo stapt over naar een nieuw logistiek model. De supermarktketen bezorgt online bestellingen momenteel vanuit winkels, maar gaat levering vanuit hubs testen. 

Dat stelt cfo Ton van Veen in een interview met Distrifood. Amsterdam en Den Bosch dienen de komende zes maanden als pilot steden. In Den Bosch worden de bestellingen voor Den Bosch en Rosmalen vanuit het e-fulfilmentcentrum bezorgd. Een tweede hub wordt momenteel gebouwd in Amsterdam. Daarvandaan gaat het de online bestellingen van Jumbo-filialen in de hoofdstad bezorgen. 

De winkel in levensmiddelen levert boodschappen doorgaans vanuit de fysieke vestigingen. Deze dienen als overslagpunt, aangezien het orderpicken in Den Bosch gebeurt. Dat model begon echter te wringen wat betreft de capaciteit, aldus Van Veen tegenover Distrifood. "We moesten bijvoorbeeld tijdslots sluiten, omdat de capaciteit er niet was." 

Met het nieuwe model kunnen online bestelde boodschappen op meer tijdstippen bezorgd worden. Zo gaat Jumbo ook in de vroege uurtjes bezorgen. "Veel mensen willen in de ochtend hun boodschappen hebben, dus we gaan ook om zeven uur ’s ochtends bezorgen. Ook de periode waarin we kunnen leveren gaat veranderen. Nu is er een standaard tijdslot van drie uur. We gaan straks naar twee uur en uiteindelijk naar één uur."

Plaats een reactie (1)

Reageren
  • 28.11.2018 - 09:40 uur | Getjan Lammers

    Hub&Spoke is een sterk model en hiermee leveren ze een relevante reactie op de ontwikkeling van PicNic, Coolblue en PostNL naar een NL dekkend netwerk infrastructuur. Succes Ton&Jumbo!