Instabox (Red je Pakketje) aan de slag voor De Bijenkorf
E-commerce 15.12.2021 | Branchenieuws

Instabox (Red je Pakketje) aan de slag voor De Bijenkorf

Instabox, voorheen Red je Pakketje, gaat pakketten bezorgen voor De Bijenkorf. Het warenhuis zegt klanten fossielvrije en snelle pakketbezorging te willen bieden.

"Wij streven naar een wereld waarin iedereen bewuste keuzes maakt en kwaliteit het wint van kwantiteit. Fossielvrije pakketbezorging is dan ook een logische toevoeging aan onze bezorgmethodes”, vertelt Christiaan Mourik, Directeur Omnichannel bij de Bijenkorf. Instabox bezorgt sinds november fossielvrij en streeft ernaar om eind volgend jaar volledig CO2-vrij te bezorgen, in geautomatiseerde pakketkluizen of bij mensen thuis.

Instabox, een Zweedse logistieke startup, nam in mei 2021 het Red je Pakketje over. Het bedrijf bezorgt voor partijen als H&M, Ikea, bol.com en Amazon. Instabox zet fors in op pakketkluizen, een bezorgoptie die in Nederland nog in de kinderschoenen staat. De komende periode wil het duizenden pakketkluizen in Nederland plaatsen. De Zweedse bezorger schaalt ondertussen de logistieke capaciteit flink op: het afgelopen jaar verdubbelde het aantal distributiecentra in Nederland.


Plaats een reactie (0)

Reageren