Infographic: Consumenten hechten meer waarde aan bezorgkosten dan bezorgtermijn

30.04.2018 | Branchenieuws | 411 keer bekeken
Infographic: Consumenten hechten meer waarde aan bezorgkosten dan bezorgtermijn

Online shoppers hechten bij de keuze voor een webwinkel meer waarde aan de bezorgkosten dan aan een snelle levertijd. Ook retourvoorwaarden spelen een grote rol in het aankoopproces. 

Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van PostNL, uitgevoerd door Direct Research onder meer dan duizend consumenten. Van de respondenten geeft 38 procent aan dat lage bezorgkosten een belangrijk criterium is, gevolgd door de retourvoorwaarden met 31 procent. Duidelijke informatievoorziening en een korte bezorgtermijn geven voor 18 procent van de consumenten de doorslag. 

Bij het retourneren willen consumenten (74 procent) de mogelijkheid hebben om het pakket af te leveren op een bemande locatie. 65 procent wenst een melding te ontvangen wanneer de retour is aangenomen en 54 procent van de consumenten ontvangt graag informatie over de terugbetaling. 

2391-8df29653362573deeaf03ddeb0feeb33.jp

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de LogistiekProfs nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, trends en aanbiedingen.

Reacties (0)

Reageren