Grote webshops laten studenten logistieke uitdagingen onderzoeken

Logistiekprofs op 28 april 2016 | 2 minuten leestijd

Studenten van de Fontys Hogeschool gaan voor bedrijven als Zalando, Herbalife en Paradigit logistieke vraagstukken rondom hun webshop oplossen. Zo wil Zalando studenten laten onderzoeken waarom het retourpercentage van specifieke producten veel hoger ligt dan bij andere productgroepen. De samenwerking met studenten zou zo in trek zijn, dat de Hogeschool vooralsnog enkele bedrijven heeft moeten teleurstellen.

De projecten zijn onderdeel van de minor E-Preneurschip van Fontys Hogeschool Techniek en Logistiek Venlo. Zestien studenten leren wat online ondernemen inhoudt en welke logistieke uitdagingen er komen kijken bij het runnen van een webshop. De full-time minor duurt vijf maanden en is opgezet in samenwerking met Thuiswinkel.org en KennisDC Logistiek tot stand gekomen.

De Hogeschool wil het onderwijs en het bedrijfsleven goed op elkaar aan laten sluiten en heeft daarom gekozen voor een praktijkaanpak. In een persbericht stelt de Hogeschool dat de vraag van bedrijven om studenten in te zetten voor onderzoek omtrent webshop logistiek het aanbod overstijgt. Dat zou aangeven hoeveel behoefte en bereidheid er vanuit bedrijven is aan wederzijde kennisuitwisseling. De studenten gaan samenwerken met de bedrijven: Paradigit, Topvitamins, Zalando, Herbalife, JoboHockey, Web2media en Seacon Logistics.

Redactie LogistiekProfs 

Blijf altijd op de hoogte

Meld jezelf aan voor de nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, trends, innovaties en ontwikkelingen uit de branche.