‘Gratis bezorging belangrijkste aandrijver online aankopen’

Logistiekprofs op 1 augustus 2016 | 2 minuten leestijd

Consumenten naar je webwinkel trekken? Bied gratis bezorging aan. Dit blijkt nog steeds de belangrijkste stimulans om meer en vaker online te winkelen. Dit blijkt uit onderzoek onder 1400 Amerikaanse consumenten van onderzoeksbureau Walkers Sands.

Maar liefst 88 procent van de ondervraagde Amerikaanse consumenten geeft aan dat gratis bezorging de grootste wens is. Dit is bijna geen nieuws te noemen: de wens naar gratis levering heeft de afgelopen jaren standaard bovenaan het lijstje van wensen geprijkt.

OnderzoekNaarWensenBezorgingWebshop.png

De grootste stijger qua mensen is de same-day delivery, die de afgelopen jaren in verschillende winkels flink is gestegen. Ook een gemakkelijk retourproces wordt steeds meer gewaardeerd. 49 procent van de consumenten geeft aan dat ze eerder in een webwinkel zouden bestellen met een same-day delivery beleid. Wat opvallend is dat slechts 9 procent van de ondervraagden nog maar van deze service gebruikt maakt. Iets wat er voorzichtig op wijst dat same-day delivery gewild is, maar lang niet altijd aangeboden wordt.

Redactie LogistiekProfs
Dit artikel verscheen ook op VerpakkingsProfs