Gebouwen in NY kunnen vloedgolf pakketjes niet meer aan

Logistiekprofs op 4 september 2015 | 2 minuten leestijd

Het gaat goed in de wereld van e-commerce. Vooral in New York bestellen consumenten hun producten graag online, zo hebben portiers vernomen. Het aantal pakketjes dat in de centrale hal van gebouwen in New York wordt bezorgd, loopt de spuigaten uit.

Bewoners van de luxe appartementen complexen zouden allemaal verwachten dat de portier het pakketje tot aan de deur komt afleveren. Maar in een gebouw met zo’n 500 bewoners, die hun boodschappen en hun kleding online bestellen, heeft de portier er een dagtaak aan om alle pakketten langs de deuren te brengen. Als bewoners niet thuis zijn, is de tocht naar het appartement toe voor niets geweest. 

Toch spelen de complexen handig in op de besteldrang van consumenten. Zo zouden enke gebouwen al speciale opslagruimtes hebben gecreëerd om te zorgen dat het geen rommeltje is in de gang. Om te voorkomen dat portiers per dag kilometers af moeten leggen, hebben sommige gebouwbeheerders een elektronisch systeem geïnstalleerd. Met dit systeem kan de portier elk binnengekomen pakketje scannen, waarna het de bewoner een seintje krijgt dat hij de bestelling in de centrale hal kan ophalen.  

Lees hier het volledige artikel van de New York Times. 

Foto: New York Times

Redactie LogistiekProfs