Fysieke winkels Coolblue blijven groeien

Logistiekprofs op 19 augustus 2016 | 2 minuten leestijd

Coolblue maakt een bijzondere groei door. Waar steeds meer fysieke winkels hun deuren moeten sluiten en webwinkels hun omzet zien stijgen, is het bij Coolblue juist andersom. De vijf fysieke winkels van de elektronica winkelketen blijven namelijk groeien. Het concern denkt na over uitbreiding van het aantal filialen.

Tegenover BNR laat CEO Pieter Zwart weten dat de fysieke winkels het zelfs beter doen dan de webshops. Dat is niet alleen in ons land het geval, ook in België lopen de winkels voor op de online shops. Volgens Zwart komt dat vooral omdat een bepaalde groep het nog steeds fijn vindt om geholpen te worden in een winkel in plaats van op het internet een aankoop te doen. Terwijl andere winkels omvallen en failliet gaan, zit de kracht van Coolblue hem volgens de CEO in de website waarbij de fysieke winkel een verlengstuk is.

Buitenland

Coolblue zet in op internationale expansie en opende zodoende al een winkel in België. Een vereiste van de elektronica winkelketen is dat het land qua consumentenlandschap op Nederland moet lijken om goed van de grond te komen. Een uitbreiding naar bijvoorbeeld Duitsland ligt zodoende minder sterk voor de hand. België was een logischere stap, vindt Zwart: “Een groot deel van onze omzet komt uit België.”

Redactie LogistiekProfs