Flitsmeister laat gebruikers pakketten bezorgen

Logistiekprofs op 15 mei 2020 | 2 minuten leestijd

Verkeersapp Flitsmeister lanceert een bezorgdienst: de Flitsmeister Pickup. Gebruikers van de app kunnen tegen een vergoeding pakketten van winkeliers bezorgen. 

Flitsmeister heeft naar eigen zeggen een community van 1,7 miljoen gebruikers. Het bedrijf wil dit netwerk inzetten voor same day delivery. Het plaform werkt als volgt: deelnemende winkeliers geven aan Flitsmeister Pickup door dat er een pakket klaarstaat voor levering. Gebruikers die zich hebben aangemeld en in de buurt van deze locatie zijn, krijgen vervolgens een notificatie. Na het accepteren van de bezorging kan het pakket worden opgehaald. Tijdens de rit kan de route en live locatie worden gedeeld met de winkelier.

Betaalverzoek

De bezorger stuurt na levering een betaalverzoek naar de winkelier. Bij een afstand van minder dan 10 kilometer, verdient de bezorger 5 euro. Bij een afstand tussen de 10 en 20 kilometer, ontvangt de bezorger 7,50 euro. Bij afstanden tussen de 20 en 30 kilometer, loopt het bedrag op naar 10 euro. De winkelier betaalt het bedrag na een ontvangstbevestiging van de klant. 

Doorontwikkeling

Het nieuwe initiatief moet winkeliers extra opties bieden nu winkels door de crisis minder worden bezocht en pakketdiensten het druk hebben. Op de lange termijn wil Flitsmeister Pickup een platform worden waar alle winkels en bezorgers op zijn aangesloten.

Het platform is door de huidige situatie versneld gestart, maar wordt ondertussen doorontwikkeld. Zo worden betalingen in de toekomst niet meer geregeld via een betaalverzoek. “Vanwege de coronacrisis is er een grotere bezorgproblematiek ontstaan, waardoor we extra gas hebben gegeven op de lancering van Flitsmeister Pickup. Door deze vervroegde lancering snappen we ook dat er nog veel verbeteringen nodig zijn en die gaan er ook zeker komen”, zegt Jorn de Vries, Managing Meister van Flitsmeister.

Gerelateerde artikelen