Eerste online winkel Dirk van den Broek smaakt naar meer

Logistiekprofs op 11 augustus 2016 | 2 minuten leestijd

Dirk van den Broek heeft plannen om de online activiteiten verder uit te rollen. De supermarktketen startte onlangs een webshop om inwoners van Volendam tegemoet te komen nadat een filiaal van de supermarkt afbrandde. Als de eerste online winkel een succes blijkt, worden de online activiteiten mogelijk uitgebreid.  

Door de brand moest het bedrijf improviseren. Dat leidde in korte tijd tot een online winkel met een ophaalpunt waar klanten hun bestelde producten konden ophalen. De opinie van de supermarktketen is inmiddels dat een hedendaagse supermarkt niet meer zonder online winkel kan. De snelle uitrol heeft het bedrijf vertrouwen gegeven om andere activiteiten uit te breiden. Andere supermarkten gingen Dirk van den Broek al voor en beschikken inmiddels al over een online winkel en bezorgdienst.

Volendam
De klanten van Volendam kunnen inmiddels (tijdelijk) hun boodschappen online bestellen. Deze worden vervolgens klaargezet in het hoofdkantoor in Hoofddorp en naar het pick-up point in Volendam bezorgd. Het supermarkconcern denkt dat een bezorgdienst de volgende stap kan zijn, maar of deze al eerst in Volendam komt, is nog niet duidelijk. Een snelle ontwikkeling van nieuwe online activiteiten lijkt niet uitgesloten.

Redactie LogistiekProfs