Tom Omnichannel Management heeft het honderdduizendste artikel toegevoegd aan zijn assortiment. De complete voorraad ligt in de eigen distributiecentra van T.O.M. “Zo hoeven we geen nee te verkopen.”
De e-tailer heeft inmiddels acht webshops en één fysieke winkel op het gebied van fietsen, sport- en outdoorartikelen. In juni openden T.O.M nieuw distributiecentrum waarmee de opslagcapaciteit met 10.000 vierkante meter groeide. “We voeren een longtail-assortiment waarmee we ons onderscheiden van de concurrentie. Al deze producten liggen daadwerkelijk op voorraad in onze distributiecentrums, waardoor we geen nee hoeven te verkopen. Ook stelt het ons in staat om een snelle levertijd te realiseren”, aldus Ceo Tom te Riele.
Uitbreiding assortiment
Alle 100.000 producten die T.O.M aanbiedt zijn in 27 landen verkrijgbaar via de zeven eigen consumentenwebshops, fysieke winkels en online marktplaatsen als Amazon en bol.com. T.O.M. bv verwacht jaarlijks met dubbele cijfers te blijven groeien in binnen- en buitenland. Tom te Riele: “Door de uitbreiding van het assortiment kunnen we beter inspelen op de behoeften van klanten wereldwijd. Dat brengt niet alleen logistieke uitdagingen met zich mee. Het personeelsbestand is bijvoorbeeld flink uitgebreid. In een half jaar tijd zijn we van 75 naar 155 personeelsleden gegroeid.”