Dynalogic laat steken vallen door ’tsunami aan e-commerce orders’

Logistiekprofs op 20 juni 2017 | 2 minuten leestijd

Vervoerder Dynalogic komt vervoersafspraken herhaaldelijk niet na. Radioprogramma Radar zou van veel consumenten klachten hebben ontvangen over de diensten van Dynalogic, dat voor webwinkels als bol.com, Coolblue en Wehkamp producten bezorgt. 

Consumenten trokken bij Radar Radio aan de bel over de service van de vervoerder. Leverafspraken zouden worden niet worden nagekomen, ook nadat ze al zijn verzet. In enkele gevallen raken producten zelfs kwijt. Bellen met de klantenservice kost 45 eurocent per minuut en levert niet altijd extra informatie op. Volgens consumentenrechtenadvocaat Bregje Krijnen zijn dergelijke belkosten sinds juni 2014 niet meer toegestaan en rekent Dynalogic onterecht hoge kosten.  

Radar deed navraag bij webwinkels Wehkamp en Bol.com. Zij erkennen de klachten en wijzen deze toe aan het warme weer en de drukte rondom Pinksteren en Hemelvaart. Dynalogic reageert schriftelijk op de uitzending van Radar. Volgens de vervoerder was er sprake van een ’tsunami aan e-commerce orders als gevolg van de lange weekenden (Hemelvaart en Pinksteren), het feit dat veel mensen hun vakantiegeld hebben ontvangen en het mooie weer’. “Wij hebben een piek als deze nog niet eerder meegemaakt”, aldus het bedrijf. Het vervoersbedrijf kon de drukte niet aan, maar geeft aan dat de achterstand vrijwel is ingelopen. 

Redactie LogistiekProfs